T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KADASTRO MÜDÜRLÜKLERİNDE YAPILAN İŞLEMLER
KADASTRO MÜDÜRLÜKLERİNE BAŞVURU ŞEKLİ:
Kadastro Müdürlüklerinde işlem yaptırmak isteyenler bizzat veya vekilleri, varsa, vasi,kayyım ve kanuni temsilcileri vasıtasıyla önce Kadastro Müdürüne gerekli belgeleriyle birlikte müracaat ederek ne tür işlem yaptırmak istediklerini bildirirler.
Kadastro Müdürü istemin taşınmaz mal maliki veya temsilcisinden geldiğini ve ibraz edilen belgelerin de eksiksiz olduğunun tespit ettikten sonra başvuru fişini düzenleyip işlemi ilgili memur ya da memurlara havale eder.
İstemin karşılanabileceğinin anlaşılması halinde ilgilisinin sözlü istemi, görevli memurca işin mahiyetine göre istem belgesi düzenlenerek yazılı hale getirilir ve talep sahibinin imzası alınır.
Plan örneği taleplerinde; 492 sayılı Harçlar Kanununda belirtilen harç miktarı ilgilisi tarafından T .C. Ziraat Bankası'na veya ilgili maliye veznesine yatırılır. Diğer işlemlerde Döner Sermaye ücretleri Döner Sermaye Saymanlığı'na yatırılır.
Büro ve arazi kontrol ve ölçüleri yapılarak işin gerektirmesi durumunda tescil bildirimi (beyanname) hazırlanır. Beyannameye damga pulu yapıştırılıp ilgililerin imzalan alınarak tescil yapılmak üzere bir üst yazı ile Tapu Sicil Müdürlüğüne gönderilir.
HARİTA (PLAN) ÖRNEĞİ
Gerekli Belgeler
1-Harita (plan) örneği istenen taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kayıt örneği, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge,
2- Taşınmaz mal malikinin veya temsilcisinin kimlik belgesi,
3-Harita (plan) örneği temsilci tarafından talep edilir ise ayrıca temsil belgesi
B-İşlemin Mali Yönü
492 sayılı Harçlar Kanunu'na ekli (4) sayılı tarifenin (16 ncı) pozisyonuna göre harç tahsil edilir.
PARSELİN YERİNDE GÖSTERİLMESİ
Gerekli Belgeler
1- Taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kayıt örneği, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge,
2- Taşınmaz mal malikinin veya temsilcisinin kimlik belgesi,
3- Talep temsilciden geliyor ise ayrıca temsil belgesi
B- İşlemin Mali Yönü
1993/2 sayılı Genelge eki Yönerge'nin "Kadastro Değişiklik ve Kontrolluk İşlemleri Ücret Çizelgesi'nde belirtilen ve işlem tarihinde uygulanmakta olan hizmet bedeli ilgili si tarafından Döner Sermaye İşletmesi Saymanlığı'na yatırılır.
APLİKASYON
Gerekli Belgeler
1-Aplikasyonu istenen taşınmaz malın tapu sen senedi veya tapu kayıt örneği, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge,
2- Taşınmaz mal malikinin veya temsilcisinin kimlik belgesi,
3-Aplikasyon temsilci tarafından talep edilir ise ayrıca temsil belgesi
B-İşlemin Mali Yönü
Aplikasyon işlemlerinde hizmet bedeli, ilgili si tarafından Döner Sermaye İşletmesi Saymanlığı'na yatırılır.
CİNS DEĞİŞİKLİĞİ
Gerekli Belgeler
1-Cins değişikliği istenen taşınmaz malın tapu sen senedi veya tapu kayıt örneği, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge,
2- Taşınmaz mal malikinin veya temsilcisinin kimlik belgesi,
3- Talep temsilciden geliyor ise ayrıca temsil belgesi
4- Yapılı iken yapısız hale gelen taşınmaz malın cins değişikliği işlemlerinde (arsa) yıkım belgesi,
5- Yapısız iken yapılı hale gelen taşınmaz malın cins değişikliği işlemlerinde (kat mülkiyetine geçişlerde) yapı kullanma izin belgesi ve deprem sigortası,
B-İşlemin Mali Yönü
Cins değişikliği işleminde hizmet bedeli, ilgili si tarafından Döner Sermaye İşletmesi Saymanlığı'na yatırılır.
BİRLEŞTİRME (TEVHİT) İŞLEMLERİ
Gerekli Belgeler :
1- Birleştirilmesi istenen taşınmaz malların tapu senetleri veya tapu kayıt örnekleri,
2- Taşınmaz mal maliklerinin veya temsilcisinin kimlik belgesi,
3- Talep temsilciden geliyor ise ayrıca temsil belgesi (vekaletname)
4-Birleştirilecek taşınmaz malların Belediye encümeninden alınacak olumlu kararı,
5-Birleştirme için düzenlenmiş ve yönetmeliklere, yönergelere uygun nitelikteki plan ve ekli belgeler,
B-İşlemin Mali Yönü
Birleştirme işleminde hizmet bedeli, ilgilisi tarafından Döner Sermaye İşletmesi Saymanlığı'na yatırılır. Düzenlenen tescil bildirimlerinin aslına yapıştırılmak üzere Damga Vergisi Kanunu'na göre damga pulu ilgilisince temin edilir.
SATIŞ / GEREKLİ BELGELER:
1- Satılması istenen taşınmaz mala ait varsa tapu senedi, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge veya malikin sözlü beyanı ,
2- Satıcı ve alıcıların fotograflı nüfus cüzdanları veya pasaportları ile satıcıların birer, alıcıların iki adet son altı ay içinde çekilmiş 6x4 cm büyüklüğünde vesikalık fotoğrafları,
3- İstem, malikin temsilcisinden geliyor ise temsile ilişkin belge ile temsilcinin fotograflı nufüs cüzdanı ve bir adet vesikalık fotoğrafı,
4- Alıcılar arasında bizzat işleme katılmayanlar var ise, onları teslim eden ( vekil vb) temsilcilerin fotoğraflı nüfus cüzdanları, vesikalık fotoğrafları ve temsilcilerine ilişkin belgeler (vekaletname, vasil ilamı vb.)
İŞLEMİN MALİ YÖNÜ:
Taşınmazın emlak vergisi üzerinden alıcı ve satıcıdan ayrı ayrı binde 15 oranında tapu harcı tahsil edilir.
Ayrıca, taşınmaz malın varsa veraset ve intikal vergisi ile vakıf taviz bedeli ilişiği kesilir ve Döner Sermaye işletmesince belirlenen föy bedeli tahsil edilir.
BAĞIŞ / GEREKLİ BELGELER:
1- Bağışlanacak taşınmaz mala ait varsa tapu senedi, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge veya malikin sözlü beyanı,
2- Bağışlayan ve bağış kabul edenlerin fotoğraflı nüfus cüzdanları veya pasaportları.
3- Bağışlayanın bir, bağışı kabul edenin iki adet son altı ay içinde çekilmiş 6x4 cm büyümlüğünde vesikalık fotoğrafları,
4- Akitte taraflardan biri veya ikisi vekil, vasi, kayyım va kanuni temsilci ile temsil edilecek ise, ayrıca ilişkin belge,
İŞLEMİN MALİ YÖNÜ:
Bağışlanan taşınmaz malın ve mülkiyetten gayri ayni hakların vergide kayıtlı değerinden az olmamak üzere beyan edilen değeri üzerinde binde 54 oranında tapu harcı, bağışı kabul edenden tahsil edilir.Ayrıca taşınmaz malın varsa veraset ve intikal vergisi ile vakıf taviz bedeli ilişiği kesilir.Bağış işlemlerinden sonra Veraset ve intikal vergisi yönünden Tapu Sicil Müdürlüğünce Vergi Dairesine duyuruda bulunur.Döner sermaye işletmeside belirlenen föy bedeli tahsil edilir.
TAŞINMAZ MALLARIN MİRAS YOLUYLA DEVRİ:
GEREKLİ BELGELER
A- İştirak halinde mülkiyet (hisse bildirmeden ) esasına göre tescili istenenlerde;
1- İntikali istenen taşınmaz mala ait varsa tapu senedi, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge veya mirascılardan birinin sözlü beyanı,
2- İntikal isteminde bulunan mirascı veya yetkili temsilcinin fotoğraflı nüfus cüzdanı veya pasaportları,
3- Veraset belgesinin aslı,
4- İntikal talebi, temsilcisi tarafından yapılıyor ise, ayrıca temsile ilişkin belge
5- Tapu senedine yapıştırılması isteniyor ise talepte bulunan mirascının ve mirascıların intikali istenen teşınmez mal sayısı kadar 6x4 cm büyümlüğünde son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğrafı,
B- Müşterek Mülkiyet (hisse) esasına göre tescil edileceklerde;
1- İntikali istenen taşınmaz mala ait varsa tapu senedi, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge veya mirascıların sözlü beyanı,
2- İntikal isteminde bulunan mirascı veya yetkili temsilcinin fotoğraflı nüfus cüzdanı veya pasaportları,
3- Tüm mirasçıların intikali istenen taşınmaz malların sayısı kadar 6x4 cm büyüklüğünde son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğrafı,
4- İntikal talebi, temsilcisi tarafından yapılıyor ise, ayrıca temsile ilişkin belge,
5- Medeni Kanun içerisindeki ölümlerden (04/10/1926 tarihinden sonraki ölümlerde) murise ait veraset belgesinin aslı,
6- Medeni Kanundan önceki ölümlerde (4 Ekim 1926 tarihten önceki ölümlerde)mahalle veya köy ihtiyar kurulunca düzenlenen İl Muhaber veya veraset belgesinin aslı,
7- Tapu senedine yapıştırılması isteniyor ise talepte bulunan mirascının ve mirascıların intikali istenen teşınmez mal sayısı kadar 6x4 cm büyümlüğünde son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğrafı,
İŞLEMİN MALİ YÖNÜ:
492 Sayılı Harçlar kanuna ekli (4) sayılı tarifenin (3'ncü) pozisyonuna göre; İntikale konu alan taşınmaz malların emlak vergisi değerinden (bir önceki senenin emlak vergisi her yıl Bakanlar Kurulunca belirlenen değerine yeniden değerleme oranı uygulanmak sonucu bulunacak değerden) az olmamak üzere ilgililerce beyan edilen değerleri üzerinde binde dokuz oranında tapu harcı intikali isteyenlerden tahsil edilir.
Döner sermaye işletmesine föy bedeli tahsil edilir.
İPOTEK / GEREKLİ BELGELER
1- İpotek ettirilecek taşınmaz mala ait varsa tapu senedi, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge veya malikin sözlü beyanı,
2- Alacaklı borçlunun veya yetkili temsilcilerinin fotograflı nüfus cüzdanları veya pasaportları,
3- Alacaklının iki, borçlunun bir adet son altı ay içinde çekilmiş 6x4 cm. Büyüklüğünde vesikalık fotoğrafı,
4- Akitte taraflardan biri veya ikisi vekille temsil edilmiş ise ayrıca temsile ilişkin belge,
İŞLEMİN MALİ YÖNÜ:
492 Sayılı Harçlar Kanununa ekli (4) sayılı tarifenin (7.a,b,c) pozisyonlarına göre; Aktin icrasından önce, ipotekle temin edilen borç miktarı üzerinden 3,6 tapu harcı ve488 sayılı Damga Vergisi Kanununa göre binde 7,5 oranında damga vergisi, ipotek borçlusundan tahsil edilir.
KADASTRO MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK KONTROL İŞLEMLERİ
Harita Mühendisleri sorumluluğunda ilgilisince yaptırılıp Kadastro Müdürlüklerince kontrol edilmesi gereken harita ve planlar şunlardır.
-Ayırma haritaları,
-Yola terk haritaları,
-İhdas haritaları,
-Sınırlandırma haritaları,
-Parselasyon haritaları,
-Kamulaştırma haritaları,
-Köy yerleşme planlan.
Bu harita ve planların kontrolü Kadastro Müdürlüklerince yapıldıktan sonra tescil işlemleri tapu sicil müdürlüklerince yerine getirilir.
İşlemin Mali Yönü
Kontrol işlemlerinde hizmet bedeli, ilgili si tarafından Döner Sermaye İşletmesi Saymanlığı'na yatırılır. Düzenlenen tescil bildirimlerinin aslına yapıştırılmak üzere Damga Vergisi Kanunu'na göre damga pulu ilgilisince temin edilir.